Producatorul de medicamente Zentiva estimeaza ca va inregistra, anul acesta, o cota de piata de 5% pe piata medicamentelor analgezice si antiinflamatoare eliberate fara prescriptie medicala, evaluata la 47 de milioane de euro, pentru un nou produs.
Compania farmaceutice Zentiva, unul dintre liderii pietei de profil, si-a propus un obiectiv de vanzari de un milion de euro pentru Ibalgin Forte, primul medicament cu continut maxim de ibuprofen (400 mg), disponibil in farmacii fara prescriptie medicala (OTC-uri), potrivit informatiilor emise de companie.
„Luand in considerare piata analgezicelor si antiinflamatoarelor din Romania, constatam ca atentia pacientilor se muta de la criteriul economic - pretul, catre criteriul eficientei medicatiei - efecte concrete, obtinute intr-o perioada relativ mica de timp. Experienta de pe celelalte piete internationale in care activeaza Grupul Zentiva este favorabila, Ibalgin fiind cel mai bine vandut brand din categoria analgezicelor si antiinflamatoarelor OTC”, a declarat Iolanda Bilaus, group brand Manager CHC Zentiva.
Brandul Ibalgin, prin forma cu continut de ibuprofen 200 mg, a fost lansat in Romania la jumatatea anului 2006. Pentru anul 2008, brandul vizeaza atingerea unei cote de 5% pe piata locala a OTC-urilor analgezice si antiinflamatoare.
Pe segmentul acesta, Zentiva detine o cota de piata in volum de 54% si o cota de piata in valoare de 47%. De asemenea, compania detine primele doua cele mai vandute medicamente din aceasta categorie, respectiv Algocalmin (24% cota de piata) si Antinevralgic (14%), informeaza producatorul farmaceutic. Acest segment de produse reprezinta aproximativ 55% din cifra de afaceri a companiei Zentiva pe segmentul de OTC.
Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata romaneasca, deprecierea fiind pu