În ideea de a fugi de Bucureşti, care nu ne dădea linişte din cauza restricţiilor impuse de summit-ul NATO, echipa Transporter a convenit asupra unui test-drive pe DN1 către Valea Prahovei, constând într-o simulare de transport de marfă. Pentru acest test am ales modelul Canter de la Mitsubishi, o autoutilitară de 2,075 tone dotată cu suprastructură de tip platformă.
Lansată recent, gama de autovehicule comerciale Canter a producătorului japonez Mitsubishi Fuso vrea să intre pe piaţă ca un competitor de temut pentru modelele deja existente pe piaţa europeană. Modelul testat de noi a fost unul de tip cabină scurtă, de 2+1 locuri, cu o masă maximă autorizată a ansamblului de 7.000 de kg.
Motorul vehiculului este un Diesel cu injecţie directă, 4 cilindri în linie,16 supape, cu turbosuflantă şi răcire intermediară. Capacitatea cilindrică a acestuia este de 2997 de cm3, iar puterea de 125 CP atinsă la 3.200 rotaţii pe minut. Momentul maxim al motorului, 294 Nm, este atins la 1700 rotaţii pe minut.
Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuală, cu 5+1 trepte sincronizate, dotată cu schimbător de viteze încorporat în bord, care va necesita o mică perioadă de acomodare.
Puntea faţă a lui Canter poate suporta până la 1950 de kg, iar cea din spate o sarcină maximă de 2.700 kg. Aceste cifre nu îl împiedică pe Canter să poată rula cu o viteză maximă constructivă de 130km/h sau cu una maximă limitată de 90km/h. Garda la sol a lui Canter este de 170 mm, cu un ecartament faţă/spate de 1.640, respectiv 1.500 mm, şi un ampatament de 3350 mm. De capitolul siguranţă la oprire s-a ocupat sistemul de frânare cu dublu circuit hidraulic, cu discuri, la care, opţional, se poate monta şi un sistem ABS.
Accesul în vehicul este facilitat de unghiul mare de deschidere al portierelor şi de dimensiunile generoase ale acestora. La interior, dotarea standard a modelu