Primii trei retaileri de electrocasnice din Romania, Altex, Domo si Flanco, cu afaceri cumulate estimate la mai mult de 800 de milioane de euro, au mutat lupta pentru consumatori din magazine pe terenul de fotbal, rezultatele echipei nationale in Campionatul European conditionand pretul final de achizitie al unui televizor clasic, LCD sau plasma.
In apropierea Campionatului European de Fotbal, ce va incepe pe data de 7 iunie, cele trei companii au mizat pe tendinta consumatorului de a-si inlocui televizoarele cu un nou model si au adus in piata oferte care presupun returnarea integrala sau partiala a pretului de achizitie pentru orice televizor achizionat, oferte conditionate insa de rezultatele echipei nationale de fotbal in acesta competitie.
Astfel, daca Romania va castiga finala Euro 2008, retailerii de electrocasnice va trebui sa retuneze fiecare, in functie de volumele de vanzari estimate, intre 1 si 3 milioane de euro. Ofertele au fost realizate insa si in functie de performantele selectionatei nationale, care a reusit o singura data sa treaca de etapa grupelor, in 2000.
De altfel, cresterea intregii piete de televizoare este pusa pe seama competitiei sportive, avansul vanzarilor in termeni de volum fiind estimat la 30% in cele doua luni dinaintea competitiei sportive. Piata televizoarelor LCD si plasma a fost estimata la 300.000 de unitati in 2008 si o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro. "Cresterea va fi in mare parte datorata Campionatului European si Olimpiadei", a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo, al treilea retailer de electrocasnice din tara, in functie de cifra de afaceri.
Flanco promite pentru achizita unui televizor LCD, plasma sau proiector din magazinele retelei, returnarea banilor in cazul in care este castigat trofeul EURO 2008. Campania se desfasoara pana la data de 17 iunie.
"In perioa