Bucureştiul este depăşit ca spaţii de retail de marile oraşe din provincie, situaţie care se va menţine până în 2010. Pentru planurile noi, dezvoltatorii au abandonat Capitala, de teama sufocării pieţei, dar şi din cauza scumpirii terenurilor. Previziunile nu sunt întotdeauna confirmate de realitate. Noile proiecte de malluri aflate în dezvoltare nu sunt încă suficient de numeroase pentru a sufoca piaţa Capitalei. Potrivit unei analize a companiei de consultanţă imobi
Bucureştiul este depăşit ca spaţii de retail de marile oraşe din provincie, situaţie care se va menţine până în 2010. Pentru planurile noi, dezvoltatorii au abandonat Capitala, de teama sufocării pieţei, dar şi din cauza scumpirii terenurilor.
Previziunile nu sunt întotdeauna confirmate de realitate. Noile proiecte de malluri aflate în dezvoltare nu sunt încă suficient de numeroase pentru a sufoca piaţa Capitalei. Potrivit unei analize a companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox, mai multe oraşe din România vor depăşi Bucureştiul în ceea ce priveşte spaţiile de retail la mia de locuitori. Argumentele sunt atât numărul mare de locuitori din Bucureşti, faţă de celelalte oraşe, reţinerea investitorilor de a ataca o piaţă care părea, la un moment dat, umplută până la refuz de noi proiecte comerciale, cât şi preţurile mari ale terenurilor.
Conform studiului menţionat, în 2010, în Capitală vor fi disponibili 353 mp de spaţii de retail la o mie de locuitori, cifră net inferioară unor oraşe precum Cluj-Napoca, cu 456 mp/1.000 de locuitori, Iaşi (530 mp/1.000 de locuitori) sau liderul absolut, Constanţa, care va oferi 812 mp pentru o mie de locuitori.
Nici prezentul nu arată prea bine pentru Bucureşti. Cei 79 mp spaţii de retail/1.000 de locuitori sunt depăşiţi cu lejeritate de aproape 300 mp/ 1.000 de