Web 2.0, modelul online bazat pe interactiunea in spatiul virtual a utilizatorilor care isi creeaza propriul continut, va fi preluat de marile companii de business, care vor investi circa 5 mld. de dolari (3,15 mld. euro) in aplicatiile de social networking pana in 2013, potrivit BBC News.
Mai mult de jumatate din companiile din America de Nord si Europa vad in tehnologia Web 2.0 o prioritare pentru acest an in strategia de dezvoltare a business-ului lor.
Tehnologiile care incep sa se dezvolte si sa se lanseze in prezent reprezinta “un drum nou, de baza” pentru majoritatea business-urilor, care faciliteaza comunicarea intre angajati si clienti, arata studiul de piata efectuat de Forrester Research.
Cresterea acestui domeniu tehnologic se va datora, in mare parte, consumatorilor gigantilor General Motors, McDonald's, Northwestern Mutual Life Insurance si Wells Fargo Bank, releva cercetarea Forrester.
In plus, companiile sus-mentionate au inceput deja sa utilizeze unelte Web specifice noului val tehnologic (bloguri, domenii RSS, podcast-uri sau retele sociale).
Astfel, 56% dintre companiile nord-americane si europene au declarat ca tehnologia Web 2.0 reprezinta o prioritate pentru anul in curs, sustine analistul Oliver Young.
“Daca mi-as dori sa ma localizez undeva anume in economia Web 2.0, as vrea sa fiu de partea companiilor”, a adaugat Young.
Dintre toate subdomeniile tehnologiei 2.0, retelele sociale vor atrage cel mai mare val de investii, insa, cu toate acestea, industria software se va mentine pe prima pozitie in topul preferintelor companiilor, si va genera castiguri de miliarde de dolari, arata analiza celor de la Forrester.
“Venitul obtinut din publicitate s-a ridicat cu greu, chiar si site-uri cum este Facebook intampinand greutati, din punct de vedere al volumului traficului inregistrat”, a mai spus Youn