România se dovedeşte, pentru al doilea an consecutiv, cea mai atractivă destinaţie din Europa de Est pentru investitorii străini, dar Serbia şi Bulgaria vin puternic din urmă. În schimb, calitatea investiţiilor pe piaţa autohtonă creşte. Atunci când iau decizia de a investi în Europa de Est, managerii au dreptate doar într-o singură privinţă: într-adevăr, zona din care face parte şi România oferă costuri reduse ale forţei de muncă. În rest, la toate celelalte ca
România se dovedeşte, pentru al doilea an consecutiv, cea mai atractivă destinaţie din Europa de Est pentru investitorii străini, dar Serbia şi Bulgaria vin puternic din urmă. În schimb, calitatea investiţiilor pe piaţa autohtonă creşte.
Atunci când iau decizia de a investi în Europa de Est, managerii au dreptate doar într-o singură privinţă: într-adevăr, zona din care face parte şi România oferă costuri reduse ale forţei de muncă. În rest, la toate celelalte capitole, realitatea „din teren“ se dovedeşte a fi cu mult peste aşteptările lor. Potrivit celei de-a doua ediţii a studiului Ernst&Young privind Atractivitatea Investiţională a Europei de Est, directorii executivi din companiile care au investit deja aici au o părere mult mai bună, de exemplu, despre potenţialul de creştere a productivităţii, faţă de cei care intenţionează să investească. Aproape jumătate (48%) din cei care au investit deja consideră zona atractivă din acest punct de vedere, faţă de numai 16%, în cazul investitorilor potenţiali. La fel, un aspect neglijat este atractivitatea pieţei interne a ţărilor din zonă, apreciată pozitiv de 38% din executivii companiilor care au investiţii în zonă, faţă de doar 9%, în cazul celor care şi-au planificat o investiţie. Una dintre cele mai mari – şi plăcute – surprize este nivelul de pregătire al forţei de muncă. La momentul luării deciziei de a investi î