Grupul Saint-Gobain, una dintre cele mai mari corporatii globale din domeniul productiei si distributiei de materiale destinate in principal industriei constructiilor, a realizat in Romania in 2007 o cifra de afaceri cumulata de peste 183 de milioane de euro, in crestere cu 130% fata de cele 80 milioane de euro obtinute in anul anterior.
In 2007 ponderea exporturilor efectuate de cele sase fabrici detinute de Saint-Gobain in Romania in totalul cifrei de afaceri a fost de peste o treime, corespunzatoare unor exporturi de 63 de milioane de euro. Principalele produse exportate au fost sticla, gips-cartonul si adezivii. Pietele de export au fost cele din regiune, cei mai mari consumatori de produse Saint-Gobain „made in Romania” fiind clienti din Bulgaria, Serbia, Grecia si Turcia.
Pe langa cresterea pietei in ansamblu si a intariririi pozitiilor detinute pe piata de companiile membre ale grupului, ritmurile spectaculoase de crestere din 2007 au fost determinate si de inceperea productiei la capacitate maxima sau/si deschiderea unor noi linii tehnologice in cateva din fabricile grupului.
„In prezent, dupa doar cativa ani de la intrarea puternica pe aceasta piata, suntem unul dintre cei mai mari si de departe cel mai diversificat producator de materiale de constructii din Romania”, a declarat Olivier Lluansi, Director General Saint-Gobain pentru Europa de Sud-Est (Romania, Bulgaria si Turcia)
De altfel, in Romania Saint-Gobain se bucura de reputatia de a fi cea mai bine capitalizata companie din industria sa. Doar in ultimii doi ani de activitate, grupul Saint-Gobain a investit in tara noastra 150 de milioane de euro, cea mai mare parte a acestor investitii fiind directionata catre fabricile grupului din Calarasi (sticla) si Ploiesti (vata minerala), dar si catre o noua capacitate de productie a mortarelor la Branesti, langa Buc