Deşi sunt un magnet pentru investitorii care vânează facilităţi fiscale, parcurilor industriale li se refuză sprijinul, în virtutea unor reglementări aberante. Suprafaţa parcurilor industriale din România ar trebui suplimentată cu cel puţin 50% pentru a face faţă cererilor venite din partea investitorilor străini, anunţau nu demult reprezentanţii ARIS. Pentru impulsionarea dezvoltării acestora, ar trebui să existe însă scheme în baza cărora să se poată accesa fon
Deşi sunt un magnet pentru investitorii care vânează facilităţi fiscale, parcurilor industriale li se refuză sprijinul, în virtutea unor reglementări aberante.
Suprafaţa parcurilor industriale din România ar trebui suplimentată cu cel puţin 50% pentru a face faţă cererilor venite din partea investitorilor străini, anunţau nu demult reprezentanţii ARIS. Pentru impulsionarea dezvoltării acestora, ar trebui să existe însă scheme în baza cărora să se poată accesa fondurile europene pentru dezvoltare regională. Până la momentul aderării la UE, parcurile industriale puteau beneficia de ajutor de stat regional, acordat individual în baza unui regulament aprobat de Consiliul Concurenţei (CC), ce includea scutirile de la plata impozitelor pe terenuri şi clădiri, şi de ajutor de minimis (pentru care nu este necesară autorizarea).
În prezent, există două scheme de ajutor de stat de care pot beneficia societăţile de administrare a parcurilor industriale şi agenţii economici ce activează în cadrul acestor infrastructuri de afaceri. Prima schemă este cea promovată de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA), prin Ordinul nr. 296/2007 privind ajutorul de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale. În vigoare pe perioada 18 septembrie 2007 - 31 decembrie 2013, schema se adresează numai investiţiil