Reprezentanţi ai României, Croaţiei şi Serbiei au semnat ieri, la Bucureşti, acordul pentru înfiinţarea firmei responsabile de dezvoltarea oleoductului Constanţa-Trieste, fără însă ca
Reprezentanţi ai României, Croaţiei şi Serbiei au semnat ieri, la Bucureşti, acordul pentru înfiinţarea firmei responsabile de dezvoltarea oleoductului Constanţa-Trieste, fără însă ca din aceasta să facă parte şi Italia, unde se va afla destinaţia finală a conductei.
Aşa cum a fost gândită, construcţia oleoductului care urmează să transporte ţiţei de la estul Mării Negre către piaţa europeană implică cinci state, urmând să plece din portul românesc Constanţa, să traverseze România, Serbia, Croaţia, Slovenia până în portul italienesc Trieste.
Deşi despre realizarea acestuia se vorbeşte de circa 10 ani, nici Slovenia şi nici Italia nu şi-au desemnat însă companiile care să se implice în proiect.
Secretarul de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor, Viorel Palaşcă, a declarat presei că, în cazul în care Italia nu se va mai alătura firmei de proiect, traseul conductei Constanţa-Trieste poate fi regândit. "În Italia se aşteaptă alegerea noului guvern, care va decide implicarea sau nu în proiect.
Indiferent de participarea Italiei, proiectul poate merge mai departe. Există şi alte variante de traseu", a apreciat Palaşcă. Compania de proiect va fi înregistrată în termen de 45 de zile la Londra şi se va ocupa de atragerea de investitori.
Producătorii caspici, interesaţi de conductă
Oficialul MEF a afirmat că deja există solicitări de la mai multe companii pentru a investi în proiect, precum şi furnizori interesaţi, ca Azerbaidjanul sau Kazahstanul.
Pe de altă parte, Vladimir Vrankovic, directorul general executiv al firmei croate Janaf, a spus că, în lipsa Italiei, proiectul pică. "Fără Slovenia, se mai poate, dar fără Italia nu va fi n