Producatorul local de medicamente Terapia Ranbaxy, parte a grupului farmaceutic indian Ranbaxy Laboratories, a inregistrat, in primele trei luni ale anului, o scadere a vanzarilor cu 29%, pana la valoarea de 26 de milioane de dolari, pe fondul incertitudinilor de pe piata de profil.
Cresterea vanzarilor producatorului a fost afectata de neclaritatile de pe piata de profil cauzate de reformele din domeniul sanatatii si de reintroducerea prescriptiei medicale in functie de brandul produsului farmaceutic, informeaza compania.
La nivel european, incluzand Romania, Ranbaxy a inregistrat vanzari de 83 de milioane de dolari, cu 11% mai scazute fata de perioada similara a anului precedent. Pietele-cheie ale companiei din vestul Europei (Germania, Marea Britanie si Franta) au raportat, in aceasta perioada, vanzari de 34 de milioane de dolari, o valoare apropiata celei din 2006. In celelalte piete europene, vanzarile s-au cifrat la 23 de milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu o crestere de 7% fata de aceeasi perioada a lui 2006.
Per total, grupul farmaceutic indian a inregistrat o crestere de 15% a vanzarilor consolidate, pana la valoarea de 409 milioane de dolari, si un profit de 39 de milioane de dolari.
La inceputul lunii, compania a anuntat ca intentioneaza sa vanda divizia producatoare de medicamente sub forma lichida a producatorului roman, printr-o tranzactie evaluata la 15-20 de milioane de dolari. Ranbaxy se afla deja in negocieri cu cateva companii globale din afara Indiei, in conditiile in care strategia de dezvoltare a afacerilor din regiune se axeaza pe operatiunile fabricii din Kluez .
Tranzactia, care va fi finalizata pana la sfarsitul acestui trimestru, nu va avea un impact major asupra vanzarilor din regiune, potrivit specialistilor din industria pharma, potrivit informatiilor publicate de cotidianul indian Economic Times.