Compania farmaceutica Zentiva Romania, unul dintre principalii jucatori din piata locala, vizeaza atingerea unei cote de piata de 5% pe segmentul de analgezice si antiinflamatoare cu doua produse, Ibalgin si Ibalgin Forte, ultimul lansat recent. Reprezentantii Zentiva estimeaza piata de analgezice si antiinflamatoare OTC (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) la aproximativ 47 mil. euro, in conditiile in care cota de piata cumulata a producatorului atinge 54% in volum si 47% in valoare. Principalele branduri cu care Zentiva este activa pe acest segment sunt Algocalmin, cu care detine 24% din piata, si Antinevralgic, care ii asigura 14% din piata. Spre deosebire de acestea, cu Ibalgin si Ibalgin Forte producatorul tinteste segmentul premium. Pentru Ibalgin Forte, Zentiva estimeaza vanzari de 1 mil. euro anul acesta. Pe piata analgezicelor, alaturi de Zentiva activeaza companii precum GlaxoSmithKline, Bayer si Ozone Laboratories. Vanzarile producatorului ceh de farmaceutice in Romania au scazut anul trecut cu 19,5%, la 1,99 miliarde de coroane (79,26 mil. euro), de la 2,47 miliarde de coroane (98,45 mil. euro) in 2006, ca urmare a masurilor de rentabilizare a operatiunilor. Cresterea profitabilitatii a devenit prioritara anul trecut pentru companie, odata cu schimbarea conducerii. Actiunile Zentiva au pierdut ieri 4,7%, inchizand sedinta de tranzactionare la 0,505 lei. Capitalizarea companiei este de 59 mil. euro.
Compania farmaceutica Zentiva Romania, unul dintre principalii jucatori din piata locala, vizeaza atingerea unei cote de piata de 5% pe segmentul de analgezice si antiinflamatoare cu doua produse, Ibalgin si Ibalgin Forte, ultimul lansat recent. Reprezentantii Zentiva estimeaza piata de analgezice si antiinflamatoare OTC (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) la aproximativ 47 mil. euro, in conditiile in