Colaborarea noastra a inceput in 2001. Atunci, in "Anul Brancusi", am lansat la Muzeul Brailei proiectul de infiintare a Centrului Cultural Nicapetre, intrucit cei doi sculptori apartin aceleiasi familii spirituale. Dupa o absenta de un sfert de secol din cultura romaneasca, era necesara o recuperare a operei sale pentru patrimoniul cultural national, intrucit Nicapetre este unul dintre cei mai importanti artisti romani contemporani, creatorul unui tezaur de arta romaneasca viabila, care ar fi putut intra in colectiile altor muzee, asa cum s-a intimplat in anul 1956 cu operele lui Brancusi.
I-am prezentat proiectul si l-a acceptat imediat, fiind de acord sa-l urmeze intocmai, etapa cu etapa: expozitia de desen, expozitia retrospectiva, albumul Nicapetre sculptor. Pina la finalizarea proiectului vorbeam mult impreuna, mereu despre arta, despre preferintele sale, despre maestri, despre viata sa, uneori. Asculta comentariile mele. I se parea ca nu pot fi obiectiva, ca-l laud pentru ca este al nostru si isi dorea ca tot ceea ce spun eu sa confirme "un critic cu greutate". A avut aceasta bucurie in anul 2006, cind la retrospectiva itinerata de Muzeul Brailei la Bucuresti, criticul Pavel Susara l-a apreciat la superlativ.
Colaborarea noastra a inceput in 2001. Atunci, in "Anul Brancusi", am lansat la Muzeul Brailei proiectul de infiintare a Centrului Cultural Nicapetre, intrucit cei doi sculptori apartin aceleiasi familii spirituale. Dupa o absenta de un sfert de secol din cultura romaneasca, era necesara o recuperare a operei sale pentru patrimoniul cultural national, intrucit Nicapetre este unul dintre cei mai importanti artisti romani contemporani, creatorul unui tezaur de arta romaneasca viabila, care ar fi putut intra in colectiile altor muzee, asa cum s-a intimplat in anul 1956 cu operele lui Brancusi.
I-am prezentat proiectul si l-a accep