MOL Romania, subsidiara a grupului ungar de petrol si gaze Magyar Olaj es Gazipari (MOL), a inregistrat anul trecut un profit net de peste 12 milioane de euro, rezultat de peste doua ori mai mare fata de 2007, in conditiile in care cifra de afaceri a avan
MOL a finalizat anul trecut procesul de implementare a platformei organizationale CODO (Company Owned Dealer Operator), sub care functionau deja benzinariile achizitionate de la grupul anglo-olandez Shell in 2005, situatie care a determinat raportatea unui profit de peste doua ori mai mare fata de 2007.
De altfel, preluarea benzinariilor Shell de pe piata locala a condus la o crestere de 25% a cifrei de afaceri din 2006, pana la 524 mil. euro. Prin sistemul CODO, MOL detine benzinariile, dar le opereaza prin dealeri, astfel incat niciunul dintre angajatii benzinariilor nu apartin grupului ungar, ceea ce duce la reducerea costurilor. MOL a realizat o crestere de doar 1,7% a cifrei de afaceri in 2007, avand in vedere ca anul trecut a vandut catre Petrom 30 de statii si a cumparat in schimb alte 11 statii. "Am implementat anul trecut platforma organizationala CODO in toate benzinariile din Romania si am reusit sa ne dublam profitul net. In plus, am incheiat un parteneriat cu Dacia-Renault, prin care compania asigura prima alimentare cu carburanti, cosmeticele auto si uleiurile de motor pentru autoturismele Logan iesite din fabrica, situatie care ne-a permis cresterea cifrei de afaceri", a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania. Compania este interesata de in-cheierea unui parteneriat similar si cu Ford, care a preluat Automobile Cra-iova. In plus, avansul afacerilor MOL Romania a fost generat si de cresterea vanzarilor de lubrifianti.
Pe piata distributiei de carburanti, compania a avut o cota de circa 12,8%, iar avansul cifrei de afaceri a fost impulsionat de cresterea con