Praktiker Romania, filiala locala a retailerului german de materiale de constructii si amenajari interioare, a inregistrat vanzari de 53,4 milioane de euro in primul trimestru al anului curent, in crestere cu 21,5% fata de aceeasi perioada a lui 2007, evolutie care, impreuna cu cele raportate pe pietele bulgar, greaca si poloneza, a contribuit substantial la rezultatul operational global obtinut de companie, cifrat la 1,3 milioane de euro.
In primele trei luni ale anului 2008, vanzarile totale la nivel de grup s-au situat in jurul valorii de 865,1 milioane de euro, dintre care vanzarile realizate dincolo de granitele Germaniei au urcat pana la valoarea totala de 238,6 milioane de euro, cu 15,5% peste suma raportata pentru intervalul ianuarie-martie 2007, potrivit datelor furnizate de companie.
La nivelul grupului, indicatorul EBITA corespunzator primului trimestru a fost de minus 20,8 milioane Euro, acesta fiind influentat, ca in fiecare an, de factorul sezonier.
Rezultatul operational la nivelul retelei internationale a inregistrat o crestere de la 0,1 milioane Euro, in 2007, la 1,3 milioane Euro in primul trimestru al lui 2008. Evolutia a aparut in principal datorita contributiilor aduse de retelele Praktiker din Bulgaria, Grecia, Polonia si Romania.
Primele trei luni din 2008 a adus o continuare a planului de investitii al grupului Praktiker. Valoarea investitiilor realizate in aceasta perioada s-a ridicat la 27,7 milioane de euro, cu aproximativ 29% peste nivelul realizat in aceeasi perioada a anului trecut.
Cea mai mare parte a acestor resurse (18,2 milioane de euro) au fost orientate catre deschiderea a doua noi magazine, in Polonia si Turcia. La sfarsitul lunii martie, grupul Praktiker avea 427 de unitati in total. Fata de acelasi moment al anului 2007, reteaua a crescut cu 16 magazine. In Germania, numarul magazinelor a scazut cu