Lanţul german de magazine se specializează în soluţii pentru clienţii-companii şi organizează cursuri de gastronomie. Sursa: Rompres
În magazinul Metro din cartierul bucureştean Militari au loc, în fiecare zi, cursuri de pizza şi sushi, dar şi de mâncare mediteraneeană, de diverse preparate din peşte sau deserturi. Tot aici, somelieri renumiţi dau lecţii despre cum se asortează vinul cu mâncarea sau despre cum trebuie păstrat şi servit vinul.
Lanţul de cash&carry Metro se repoziţionează pe piaţă şi oferă clienţilor-companii soluţii pentru afacerile lor, aşa cum este cursul de gastronomie. Metro se va îndepărta astfel de consumatorul final şi se orientează puternic pe câştigarea clienţilor mari. „Vrem să ne instruim clienţii (companii). Îi vom învăţa cum să gătească, cum să păstreze vinul sau cum să servească mâncărurile. Le oferim soluţii, iar unora poate chiar idei de afaceri“, explică François Oliver, directorul general al Metro România.
Schimbă macazul
La mijlocul anilor ’90, când a început expansiunea Metro în România, lanţul deservea atât clienţi - companii, cât şi consumatori finali. Extinderea rapidă a lanţurilor de supermarketuri i-a obligat pe managerii de la Metro să schimbe strategia. „Cu centrul de gastronomie îi vizăm mai ales pe cei care deţin hoteluri, restaurante sau cafenele“, spune Oliver.
Potrivit şefului de la Metro, astfel de centre de gastronomie ar putea fi deschise şi în ţară. „Dacă vor exista solicitări, ne gândim să ducem proiectul în mai multe oraşe. În Bucureşti nu va exista un alt centru în afară de cel din Militari“. Metro are acum 23 de magazine, iar anul acesta va mai deschide unul, cel mai probabil la Deva.
Cu diploma în restaurant
Centrul de pregătire în gastronomie din Militari este unic în regiune şi este similar unui pr