Cel mai dinamic segment al pietei de mobila, cel de birou, a trecut in anul trecut pragul de 80 de milioane de euro. Avansul de 15% se va mentine si in acest an, potrivit estimarilor jucatorilor din domeniu, insa potentialul este mult mai mare, de cel put
Cu toate ca o parte dintre livrarile de proiecte au fost amanate pentru acest an, jucatorii de pe segmentul mobilierului de birou au incheiat 2007 in grafic, cresteri semnificative fiind consemnate si pe segmentul de lux. Perioada 2005-2007 a adus o maturizare a preferintelor pe aceasta nisa, piata devenind mai echilibrata, mai asezata si matura din multe puncte de vedere.
Gusturile s-au cizelat, cererea a crescut, iar jucatorii, de la simpli producatori sau importatori si-au dezvoltat serviciile in domenii conexe, cei mai multi fiind in prezent furnizori de servicii integrate.
Cresterea vine din imobiliare
Printre principalii factori de crestere a afacerilor si implicit a pietei de profil in acest an, reprezentantii companiilor amintesc pe langa maturizarea proiectelor imobiliare si intensificarea planurilor de schimbare a mobilierului de birou, initiate de companiile active pe piata.
"Am remarcat o tendinta a multinationalelor, dar si a firmelor romanesti, de a-si innoi mobilierul de birou
intr-o perioada mai scurta de timp: 7-8 ani in prezent fata de 8-10 ani in 2004-2005. Pe pietele Europei Occidentale, rata medie de innoire a mbilierului de birou este de 5-6 ani. Spre aceasta tindem si in Romania si cred ca vom ajunge acolo pana in 2011", a spus Bogdan Staicu, seful diviziei Mobexpert Office.
Mobexpert Office este prezenta, pe langa Romania, si in Bulgaria si Serbia, vanzarile sale la nivel regional inregistrand o crestere de 28,5%. Pentru acest an, estimarile de crestere sunt in jurul a 20%.
Cel mai mare producator mondial de mobilier pentru birouri e