Producatorul japonez de automobile Mitsubishi va lansa in anul 2010 un automobil ieftin (low-cost) care este dezvoltat pe o platforma tehnica comuna cu cea a vehiculelor de oras ale marcii, vandute in Japonia, comercializarea noului model urmand sa fie facuta in Europa, China si Asia de Sud-Est.
Masina low-cost pe care o va lansa Mitsubishi va avea, cel mai probabil, un motor de 1 litru, pentru celelalte piete de desfacere din afara Japoniei, scrie Autonews.com.
Automobilele de oras din Japonia trebuie sa aiba, prin lege, motoare de maxim 660 de centimetri cubi (CMC), o lungime de 3,41 metri, precum si o latime de cel mult 1,52 metri. "Masinile mici sunt un punct nevralgic, dintr-o anumita perspectiva, pentru ca strategia pentru un automobil regional nu mai este viabila. Putem transforma aceasta slabiciune intr-un punct forte daca folosim masina mica ca baza pentru un model de nivel mondial", a declarat presedintele producatorului auto, Osamu Masuko.
El a adaugat ca detaliile privind productia nu sunt inca finalizate, dar a precizat ca modelul ar putea fi construit aproape de pietele carora le este destinat.
Cel mai bine vandut model de clasa mica al Mitsubishi este Colt. Noul model low-cost va fi, probabil, mai mic si va fi inspirat de modelul denumit "i". Acesta este un automobil de oras si are tractiune pe rotile din spate. Intr-o intalnire oficiala dintre premierul Tariceanu si o delegatie a Mitsubishi condusa de presedintele companiei, Osama Masuko, de la inceputul lunii martie, primul-ministru a transmis partii japoneze ca industria auto din Romania este in prezent una dintre cele mai puternice ramuri industriale, iar dezvoltarea acestui sector va fi considerata in continuare prioritara pentru autoritati, atat din punct de vedere al productiei propriu-zise, cat si al fabricarii de subansamble si componente.
Potrivit unor surse din