Grupul german Praktiker, cel mai mare jucator de pe piata locala de bricolaj, a decis ca piata romaneasca sa fie centrul expansiunii la nivel international, unde activeaza in opt tari. De altfel, germanii au avut in ultimii sase ani cea mai agresiva campa
Tinta retailerului pentru urmatorii doi ani este sa ajunga la 30 de unitati in Romania, pentru 2008 avand planificate deschideri in orasele Deva, Iasi (al doilea magazin), Pitesti, Sibiu si Piatra-Neamt, potrivit datelor publicate de Praktiker.
Investitia medie intr-un magazin este de 8-10 milioane de euro, astfel incat pana la sfarsitul anului investitiile Praktiker vor ajunge la aproximativ 40-50 de milioane de euro.
In Bucuresti, compania vrea sa deschida al patrulea magazin de bricolaj in urmatorii ani, alte orase mari vizate pentru extinderea retelei fiind Constanta, Brasov si Cluj-Napoca. In acelasi timp, Praktiker ar putea merge cu un format mai mic de magazine (circa 4.000 mp) si in orase medii, precum Tulcea, Focsani sau Resita, acestea figurand si ele pe lista locatiilor vizate pentru urmatorii ani.
"Compania are in plan sa-si consolideze pozitia de lider al sectorului do-it-yourself, cu cel putin cinci noi deschideri planificate pentru 2008. Continuand aceasta evolutie, Praktiker Romania este programata sa devina compania cu cele mai mari vanzari din reteaua grupului aflata in afara Germaniei", se arata in raportul financiar Praktiker pe 2007.
Praktiker Romania opereaza in prezent 20 de magazine, fiind cea mai extinsa retea a grupului in afara Germaniei, alaturi de subsidiara din Polonia, cu acelasi numar de unitati.
Achizitie pe piata imobiliara
Anul trecut, retailerul a infiintat o divizie imobiliara in Romania, prin preluarea unui colaborator al companiei pentru proiectele de real estate, Aris Project Development. Compania a fost redenumita ul