Primul tramvai ULF din România, renumit pentru consumul redus de energie electrică şi produs de firma austriacă Siemens, a fost lansat ieri, la Oradea. La festivitatea de inaugurare din
Primul tramvai ULF din România, renumit pentru consumul redus de energie electrică şi produs de firma austriacă Siemens, a fost lansat ieri, la Oradea.
La festivitatea de inaugurare din sala mare a primăriei au fost prezenţi ambasadorul Austriei în România, Martin Eichtinger, consilierii locali, directori din primărie, invitaţi, conducerea municipalităţii şi câţiva reprezentanţi Siemens.
Tramvaiele ULF (ultra low floor = cu podea joasă) sunt vehicule de generaţie nouă, concepute pentru infrastructura din Viena, pentru a răspunde cerinţelor de confort ale pasagerilor şi pentru a reduce consumul de energie.
Acest mijloc de transport, deşi economic, beneficiază de un sistem de aer condiţionat, treceri la nivel prin compartimentul pasagerilor, sisteme de informaţii şi facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi. Ele sunt dotate cu dispozitive de detecţie a fumului şi căldurii, toate informaţiile de la detectoare fiind transmise vatmanului.
Utilizarea de materiale ignifuge şi necombustibile completează conceptul de siguranţă a vehiculului. "Asistăm astăzi la un eveniment istoric. Primul tramvai electric dat în exploatare în Oradea acum 100 de ani a fost tot un tramvai Siemens.
De atunci, s-a făcut, desigur, un salt calitativ imens, dar relaţiile noastre au rămas aceleaşi, de bună colaborare", a spus primarul Mihai Groza. Oradea este primul oraş din România care şi-a modernizat sistemul de transport în proporţie de 75-80%. De altfel, ambasadorul Austriei a apreciat, în cuvântul său, iniţiativa municipalităţii, care a reuşit nu numai un succes economic prin achiziţionarea tramvaielor, dar şi unul de imagine pentru Oradea, care va asigura un tra