Blamata de cele mai multe ori pentru viteza redusa de deplasare pe care o ofera, calea ferata a fost privita de multe ori ca principalul vinovat pentru trenurile "melc". Aceeasi cale ferata insa, echipata cu tehnologie de ultima ora, poate aduce
Pentru a reabilita si moderniza culoarele IV si IX europene de cale ferata Romania va trebui sa cheltuiasca minimum 10 miliarde de euro, conform estimarilor CFR Infrastructura, adica de 50 de ori mai mult decat bugetul de investitii de anul trecut.
Scopul este crearea de trenuri de mare viteza, care sa ruleze cu pana la 160 de kilometri la ora daca transporta pasageri si cu pana la 120 de kilometri pe ora daca transporta marfa.
Dar faptul ca se inlocuieste sina de cale ferata sau se reabiliteaza structura pentru a rezista vitezelor mari fara a se crea deformari nu garanteaza viteze mai mari pentru trenuri. CFR Calatori de exemplu detine locomotive care pot merge cu pana la 120 de kilometri la ora, adica aproape dublul vitezei medii cu care se deplaseaza efectiv. Sina trebuie sa devina "inteligenta". Ea trebuie sa poata "citi" in fiecare moment unde se afla trenurile, sa trimita la un centru local sau regional informatii despre starea garniturilor si nu numai atat.
"Pe aceeasi infrastructura poti sa pui sisteme care sa iti asigure o siguranta superioara, o exploatare la nivel superior, care sa iti asigure servicii de valoare adaugata pe care operatorii si infrastructura nu le pot oferi astazi. Unul dintre exemple este urmarirea in timp real a flotelor de transport", explica Gabriel Colceag, director general al Thales RSS Romania si director regional al diviziei de sisteme de securitate si de siguranta in cadrul grupului.
Vanzatori de siguranta, securitate si de viteza
Thales RSS (Rail Signalling Solutions) Romania a aparut dupa ce grupul omonim a preluat aceasta divizie, la