Companiile au început să piardă clienţi după ce au obligat asiguraţii să suporte o parte din pagubă Franşiza auto reprezintă o parte din daună pe care o acoperă asiguratul.
Companiile au început să piardă clienţi după ce au obligat asiguraţii să suporte o parte din pagubă
Franşiza auto reprezintă o parte din daună pe care o acoperă asiguratul. Prezenţa acesteia în componenţa unei poliţe, aşa cum s-a manifestat anul trecut în portofoliile unor asigurători, este în prezent opţională, pentru a răspunde disponibilităţii clienţilor.
Surse din piaţă susţin că marile companii (Allianz-Ţiriac, Generali), care au obligat clienţii la plata unei franşize pentru fiecare poliţă Casco, pierd clienţi. Jucătorii nu confirmă acest lucru, deşi se acceptă faptul că cei care nu doresc franşiză plătesc cu mult mai mult pe o poliţă. Franşiza reprezintă partea din daună care rămâne în sarcina asiguratului şi nu se despăgubeşte de către societatea de asigurare. Aceasta se stabileşte procentual din suma asigurată sau din daună, sau ca o sumă fixă raportată la fiecare daună, iar cu cât franşiza este mai mare, cu atât scade prima de asigurare.
"Tendinţa şi viitorul sunt cu franşiză şi, mai devreme sau mai târziu, aşa va fi în cazul tuturor companiilor. Scopul acestei franşize este acela de a responsabiliza asiguratul şi a-l determina să fie grijuliu cu bunurile sale, chiar dacă acestea sunt asigurate", spune Gheorghe Grad, director general SRBA Broker de Asigurare-Reasigurare.
În Europa, după implementarea franşizei obligatorii, numărul dosarelor de daună s-a redus cu 10%. "Dacă vă uitaţi la noi pe stradă, veţi observa că toate maşinile arată impecabil, adică nelovite. Dacă ieşiţi din ţară, indiferent în ce ţară veţi merge, veţi observa că majoritatea maşinilor sunt julite.
Asta nu înseamnă că nu au Casco, ci că au franşiză şi că nu îşi permit să le vop