Marile concerne şi-au deschis fabrici în estul continentului, iar odată cu acestea şi-au mutat aici şi producţia de motoare Cei mai importanţi producători auto la nivel mondial iau în
Marile concerne şi-au deschis fabrici în estul continentului, iar odată cu acestea şi-au mutat aici şi producţia de motoare
Cei mai importanţi producători auto la nivel mondial iau în calcul tot mai serios deschiderea de noi unităţi în zona Europei de Est. Facilităţile fiscale, mâna de lucru ieftină, dar calificată şi concurenţa redusă sunt principalele puncte de atracţie ale statelor din zonă.
Până în anul 2014, în Europa de Est, inclusiv Rusia şi Trucia, vor fi produse 8,9 milioane de motoare. Cu aproape două milioane mai mult faţă de previziunile făcute anul acesta de firma de consultanţă financiară CSM Worldwide.
Producţia totală de motoare în Europa va ajunge, în 2014, la 26,1 milioane de unităţi, comparativ cu cele "doar" 22,8 milioane cât vor fi fabricate anul acesta. Analiştii spun că principalele motive pentru această creştere o reprezintă forţa de muncă ieftină din Est, cererea crescută de propulsoare turbo diesel din USA şi explozia comenzilor pentru maşini foarte ieftine.
Constructorii auto apelează la forţa de muncă din Europa de Est pentru că este foarte ieftină, în comparaţie cu cea din Vest. Spre exemplu, un muncitor est-european câştigă între 1 şi 10 euro pe oră, cu mult mai puţin comparativ cu colegii vestici, care nu se mulţumesc decât cu 20 sau chiar 40 de euro pe oră.
Fabrica de la Craiova creşte cota Estului
Un alt punct important câştigat de industria auto din Europa de Est îl reprezintă achiziţia fabricii de automobile de la Craiova de americanii de la Ford.
Analiştii din industria de profil estimează că Ford va fi capabil să construiască aproximativ 500.000 de motoare pe an în fosta fabrică Daewoo. În aceast