Fonomat, cel mai mare dealer Orange, cu peste 167 de magazine, si-a bugetat investitii de 1,6 milioane de euro si vizeaza extinderea retelei pana la 200 de magazine, a declarat Miguel Peralta (foto), Director General Fonomat.
Peralta a spus ca Fonomat a investit, in primele trei luni ale anului, aproximativ 35.000 de euro in campanii de training pentru angajati, iar suma se va ridica la 120.000 de euro pana la finele lui 2008. Operatorul de telefonie Orange organizeaza, de asemenea, campanii de training pentru angajatii Fonomat, a precizat Peralta.
Fonomat a vandut 300.000 de telefoane anul trecut, dintre care 65% au fost marca Nokia, 10% Sony Ericsson, 8% Samsung, 6% Sagem, 6% Motorola si 5% alte marci. Marja de profit pentru un telefon mobil a scazut de la 20%, acum patru ani, pana la 10%, anul trecut.
Cel mai scump telefon nu genereaza un profit mai mare de 6%, a spus Peralta, adaugand ca, in aceste conditii, dealerii mici ar putea sa inchida afacerile. Compania nu exclude achizitiile, a mai spus oficialul Fonomat, dar nici nu face un scop din ele, pentru ca planul de dezvoltare a retelei prevede deschiderea unor puncte noi. Pentru 2009, directorul Fonomat intentioneaza ca dealerul sa aiba puncte in toate centrele comerciale noi.
Robert Luke, reprezentantul GED Private Equity, fondul care a investit 10 milioane de euro pentru achizitia celor patru dealeri din care s-a format Fonomat, a declarat ca, in patru pana la sase ani, fondul va face un exit din business-ul Fonomat, insa a evitat sa dea mai multe detalii, comentatnd ca “daca ne facem treaba bine nu conteaza cine ne cumpara”.
Acesta a mai spus ca fondul va mai realiza investii pe masura ce reteaua Fonomat se va dezvolta. De asemenea, oficialul GED a spus ca vor mai fi anuntate cateva achizitii anul acesta, intrucat fondul analizeaza cateva oportunitati.
Florin Popa, direct