Filiala romaneasca a producatorului ceh de medicamente Zentiva a inregistrat, in primul trimestru, o scadere a vanzarilor de 30% in lei, respectiv 40% in coroane cehesti, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, evolutie generata de concentrarea companiei pe profitabilitate financiara si eficientizare operationala.
“In prima parte a anului 2007, strategia companiei Zentiva viza cresterea vanzarilor si a cotei de piata in Romania. Incepand cu cea de-a doua jumatate a anului trecut, atentia s-a indreptat catre profitabilitate financiara si eficientizare operationala, cu accent pe o dezvoltare generala sanatoasa, pe termen mediu si lung, in acord cu piata pe care activam. In acest context, rezultatele pe primele trei luni sunt in concordanta cu asteptarile noastre, semn ca noua platforma construita functioneaza la parametri optimi”, a explicat Jozef Belcik (foto), Zone Manager Zentiva.
Un alt mare jucator de pe piata de profil, Terapia Ranbaxy, a inregistrat si el in aceeasi perioada, o scadere a vanzarilor cu 29%, pana la valoarea de 26 de milioane de dolari, pe fondul incertitudinilor de pe piata de profil.
In primele trei luni ale lui 2008, compania farmaceutica a obtinut, la nivel de grup, vanzari de 4,4 miliarde de coroane cehesti (aproximativ 0,17 miliarde de euro), ceea ce echivaleaza cu o crestere de 30% fata de perioada similara a lui 2007.
Principalul motor de crestere al vanzarilor a fost reprezentat de filiala din Turcia a companiei, care a contribuit cu 1,4 miliarde de coroane cehesti la totalul de vanzari raportat in primul trimestru al anului.
Celelalte piete in care este prezent producatorul au aratat cresteri de aproximativ 11%, mai ales datorita pietelor din Rusia, Ucraina, Bulgaria si Ungaria.
Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat o scadere de 19,5% a vanzarilor totale de anul trecut pe piata