În revista Cafeneaua literară nr. 3/ 2008, Virgil Diaconu relatează, pătruns de importanţa momentului, o întâlnire a lui Marin Mincu cu studenţii de la Universitatea Piteşti, prilejuită de lansarea volumului său O panoramă critică a poeziei româneşti din secolul al douăzecilea.
Călin Vlasie, care figurează în antologie la secţiunea Textualişti. Postmoderni, a prezentat - conform relatării lui Virgil Diaconu - în termeni entuziaşti antologia, considerând-o completă, întrucât "acordă atenţie textualismului" (nu neapărat lui Călin Vlasie). După opinia (dezinteresată) a lui Călin Vlasie, "azi nici nu se poate imagina o enciclopedie a poeziei româneşti fără textualism".
Acelaşi Călin Vlasie salută faptul că antologia (enciclopedia, panorama) începe cu Macedonski "pentru că el este deschizătorul poeziei moderne, nu Eminescu". Nu contează faptul că o antologie a poeziei româneşti din secolul douăzeci nu avea cum să înceapă cu Eminescu (care, potrivit unor surse demne de încredere, a trăit în secolul nouăsprezece). Important este că Marin Mincu nu a optat pentru Eminescu.
"Ştim - explică Virgil Diaconu - că pentru Călin Vlasie, Eminescu nu este nici cel puţin un poet minor: ŤEminescu este idiotul naţionalť - declară el într-un interviu cu Daniel Corbu în revista Feed back nr. 2/ 2005." Nu ştiam chiar toţi că pentru Călin Vlasie Eminescu este idiotul naţional. De acum înainte însă vom şti. Şi vom şti, implicit, şi cine este idiotul judeţean.
Alte fraze răsunătoare notate de Virgil Diaconu: "Această carte este o biblie a poeziei româneşti din secolul al XX-lea. În străinătate ar produce senzaţie, pentru că poezia românească este cu mult peste poezia străină - franceză, germană, italiană, americană."; "Peste antologia lui Mincu nu se poate trece. Ea este sinteza unei epoci spirituale. Putem uita tot ce a făcut Mincu, dar această antologie nu o putem