Miliardarul rus Mihail Prohorov pregăteşte lansarea „Snob“, un trust de presă dedicat noilor bogaţi ai Rusiei. Sursa: AFP
Omul de afaceri Mihail Prohorov va investi 150 de milioane de dolari într-un trust media pentru ruşii bogaţi, care nu se feresc să-şi arate „valoarea“ şi nu urăsc apelativul „snob“. Holdingul se va numi chiar aşa - „Snob“ - şi va fi compus dintr-o revistă, o televiziune prin cablu şi un site de internet cu tot cu magazin on-line şi forum pentru a facilita contactele între noii bogaţi ai Rusiei, relatează Reuters.
„Este pentru cei care au succes şi pentru oamenii care vor să aibă succes“, afirmă directorul general al trustului, Andrei Şmarov. Revista şi site-ul web, care se vor axa pe lifestyle, ştiri economice şi despre călători, vor intra pe piaţă din vară, iar postul de televiziune prin cablu va începe să emită tot în cursul acestui an.
Snobii nu sunt moştenitori
„Pentru noi, snobul este o persoană care s-a realizat prin forţe proprii, nu una care a moştenit averea pe care o are“, explică Şmarov. În opinia sa, „nu este plăcut“ să te lauzi cu propria avere atunci când ai moştenit-o, dar „este justificat“ să o faci dacă ai adunat-o tu însuţi.
Revenită în rândul marilor puteri ale lumii mai ales datorită creşterii preţului gazelor naturale şi al petrolului, Rusia rămâne însă o ţară a contrastelor. Dincolo de petrecerile cu şampanie şi caviar din cluburile de noapte exclusiviste şi şoferii îmbrăcaţi la patru ace care lustruiesc maşini de lux la colţul străzii, există o realitate cruntă: peste 20% din populaţia Rusiei trăieşte sub pragul sărăciei, iar mulţi ruşi denunţă diferenţa prea mare dintre săraci şi bogaţi.
„Cred că ar fi bine ca Rusia să devină un lider mondial nu doar în domeniul energiei, ci şi în crearea de new media“, a scris miercuri, pe blogul său, omul de afa