Producatorii de dispozitive mobile au vandut cu 14% mai multe unitati in primele trei luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor statistice publicate de Reuters.
Cresterea de 14% arata ca piata a fost relativ putin afectata de ingrijorarile legate de evolutia economiei globale.
Veniturile disponibile sunt erodate de cresterea preturilor pentru alimente si pentru combustibili, iar ingrijorarile despre pietele financiare globale si incetinirea cresterii economice creeaza o perspectiva prudenta asupra lunilor viitoare”, a declarat analistul IDC Ramon T. Llamas.
In 2006 cresterea pietei a fost de peste 20 de procente de-a lungul anului.
“Volumul global al dispozitivelor mobile continua sa creasca intr-un ritm sanatos. Mai mult, ratele anuale de crestere au crescut, nu au scazut. Pietele emergente continua sa accelereze cresterea”, apreciaza analistul Neil Mawston de la Strategy Analytics.
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile la nivel international, si vanzatorii coreeni LG Electronics si Samsung Electronics continua sa castige cota de piata datorita designului atractiv si ofertei tot mai variate, relateaza Reuters.
Rapoartele IDC si Strategy Analytics arata ca Nokia si Samsung au crescut de doua mari mai mult decat piata.
Profitul net al concernului finlandez Nokia a crescut cu 25% in primul trimestru al acestui an, pana la 1,222 miliarde euro, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, potrivit raportului financiar interimar al companiei.
Pe de alta parte, Motorola, Sony Ericsson si noul intrat pe piata Apple nu au putut tine pasul cu piata in continua crestere.
Sony Ericsson si-a injumatatit profitul in trimestrul trecut si a pierdut locul al patrulea in topul productaorilor de telefoane mobile in favoarea celor de la LG Electronics din cauza cererii in scad