Difuzarea spoturilor radio pentru şamponul de păr, realizate de agenţia de publicitate Headvertising, a fost interzisă înainte de 10 seara La începutul lunii aprilie, Consiliul Naţional
Difuzarea spoturilor radio pentru şamponul de păr, realizate de agenţia de publicitate Headvertising, a fost interzisă înainte de 10 seara
La începutul lunii aprilie, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a pus "bulină roşie" reclamelor pentru Foltene, difuzate pe posturile de radio. Decizia membrilor Consiliului a venit după ce Romanian Advertising Council (RAC) s-a autosesizat. Spoturile, o dovadă de umor şi imaginaţie bogată, sunt însă la limita conotaţiilor sexuale.
Chiar dacă spoturile realizate de agenţia de publicitate Headvertising nu conţineau vulgarităţi sau un limbaj licenţios explicit, CNA şi-a motivat atunci decizia prin faptul că spoturile au conotaţii sexuale şi că afectează dezvoltarea psihică şi morală a copiilor.
"RAC s-a autosesizat, după care a sesizat CNA-ul, iar Consiliul a luat o decizie strâmbă. A scos spoturile din timpul zilei şi le-a lăsat o fereastră după ora 22:00. Lucru pe care nu l-am înghiţit şi ne-am retras campania cu totul", declară Cornel Gologan, copywriterul care a realizat spoturile.
Cu reclamele urcate aproape de miezul nopţii, o oră potrivită, ar spune mulţi, din cauza conţinutului lor, Headvertising trage tare pe print. În mijlocul străzii sau la metrou, patru băieţi îmbrăcaţi la patru ace împart fluturaşe cu noua campanie Foltene.
Motivul scoaterii spoturilor de pe piaţă, crede Gologan, sunt sesizările pe care le-a făcut concurenţa. "Pentru că spoturile nu au avut conţinut explicit, amendabil de <> ". Cuvântul sex nu e interzis de nicio lege. CNA a speculat mult prea tare pe marginea campaniei. La fel de bine ar putea să interzică din spoturi şi cuvintele <> , <> şi <> . Au conotaţii sexuale la f