Nu e pictura, nici tehnica pura nu e. Cert e ca printii si printesele orientale prind viata in arta digitala si ajung si pe strazile Bucurestiului. Cu toate ca nu vin pe un cal alb, ci negru...
Aya Kato vorbeste in haiku-uri si arata si se misca precum o zana sofisticata din "tablourile" proprii. Viseaza la o lume plina de armonie in care oamenii se pot imprieteni la fel de usor ca niste copii si sunt constienti ca sunt legati intre ei. Si in lucrarile ei chiar asa se intampla. Figuri delicate se pierd intr-o abundeta de flori, lampadare, fluturi, insecte, motive traditionale japoneze sau elemente de civilizatie moderna, iar soldati egipteni convietuiesc alaturi de membrii garzii de la Buckingham, in timp ce printese din legende (cu priviri nu tocmai inocente) stau langa mici alieni sau roboti. Dar contrastele nu sunt suparatoare si alaturarile nu sunt fortate, pentru ca Aya e ghidata de forta armoniei, dupa cum spune, chiar si in calatoriile sale.
Acest personaj de poveste exista cu adevarat in lumea reala si in urmatoarele doua luni expune sub titlul "Flower of Memory" la galeria 115 din Bucuresti. Aya face in "viata reala" grafica pentru firme ca Hitachi sau Apple, animatie video pentru videoclipuri (vezi Sleeps with Butterflies al lui Tori Amos), ilustratii pentru carti (E. A. Poe), huse de laptop, iPhone sau chiar imbracaminte. Frog Prince, Alba ca Zapada si Kaguya (o printesa din povestea japoneza a taietorului de bambus) sunt personaje care au populat tricouri si hanorace confectionate de brandul Beautiful Decay.
E prima oara cand Aya a venit in Europa la un vernisaj de-al sau, pe 17 aprilie, la Bucuresti si prima oara cand (pe langa expozitia din galerie) lucrarile ei sunt expuse singure in aer liber, pentru a infrumuseta un oras. Reproduceri dupa lucrarile numite "Snow White", "I Am", "Spring" sau "Red Moon" (plus alte 4) vo