Pe numele lui adevarat, Gheorghe Miron. S-a nascut la Galati, exact cu cinci decenii in urma. Este muzeograf principal la prestigiosul Muzeu de Arta Vizuala din urbea dunareana. Din 1982, cand a absolvit facultatea de arta monumentala si restaurare a Universitatii de Arte Plastice din Bucuresti, unde i-a avut ca dascali indrumatori pe pictorii-profesori Rodica Lazar, Vasile Celmare si Ioan Stendl, artistul galatean nu a deschis decat cinci expozitii personale. Majoritatea in orasul natal, niciuna in Capitala! Poseda insa un bogat palmares expozitional in aparitii publice colective si de grup. Dar si in arta de for, cu importante si pretuite lucrari de restaurare si de arta monumentala.
Rareori avem prilejul sa ne aflam in preajma unui astfel de spectacol de verva sensibila, in care mana sa urmeze cu atata fidelitate aviditatea senzoriala a privirii. O astfel de revelatie am trait zilele trecute intr-un spatiu anume amenajat de la etajul Muzeului de Arta din Galati, in fata celor 18 tablouri de mari dimensiuni - uleiuri, desene si grafica de sevalet, semnate de pictorul monumentalist Gh.Miron, la cea de a sasea lui expozitie personala.
Nu doar acuratetea si percizia aproape fotografica a imaginii fascineaza in desenele si in compozitiile lui picturale. Transferul subtil al materialitatii si armoniei formelor, din zona artefactului virtuoz si a preciziei descriptive, spre teritoriile mai infiorate de visare poetica si savori intelectuale ale universurilor sale imagistice, ne invaluie in misterul simbolurilor, metaforelor si alegoriilor esoterice, mistice, mitologice ori profane, smulgandu-ne mreaja inselatoare a perfectiunii inscenarilor figurative. Ne provoaca, in schimb, cu confruntarea metafizica a unui evocator "muzeu imaginar". Din care par sa reinvie vestigiile unor mari opere si precursori, precum cele ale antichitatii elenistice si romane,