Aproape 100.000 de români au cumpărat pachete turistice în zilele următoare, în valoare de peste 18 milioane de euro Companiile din turism sunt mulţumite - anul acestea cu 15% mai mulţi
Aproape 100.000 de români au cumpărat pachete turistice în zilele următoare, în valoare de peste 18 milioane de euro
Companiile din turism sunt mulţumite - anul acestea cu 15% mai mulţi români au plecat în minivacanţele de Paşte şi sărbători. Se pare că şi în acest an turiştii vor păstra tradiţia - se vor înghesui pe Valea Prahovei şi vor încerca Marea Neagră la bulgari.
Aproape 95.000 de români au cumpărat pachete turistice pentru perioada sărbătorilor de Paşte şi 1 Mai, în staţiuni din ţară sau din străinătate, valoarea totală a cheltuielilor ridicându-se la aproximativ 18,2 milioane de euro, potrivit datelor Federaţiei Patronatului din Turismul Românesc (FPTR).
Astfel, 76.500 de turişti au ales sejururile în destinaţii interne, de aproape patru ori mai mulţi decât cei care au optat pentru un Paşte şi un 1 Mai în alte ţări.
90% - gradul de ocupare pe Valea Prahovei
Valoarea totală a pachetelor din staţiunile locale se ridică la 39,5 milioane lei (11 milioane euro), în timp ce preţul minivacanţelor în străinătate va totaliza 7,26 milioane euro.
"În turismul intern, cele mai solicitate staţiuni au fost cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 90%, dar şi în celelalte staţiuni montane cererea a fost mare, ocupându-se 70-80% din capacitatea totală de cazare", se arată într-un comunicat al FPTR.
Aproximativ 20.000 de români au cumpărat sejururi la munte în perioada Paştelui, în timp ce agroturismul a fost solicitat de circa 18.000 de turişti, locurile din zonele cu tradiţie fiind ocupate integral.
Pe litoral, vor fi prezenţi în această perioadă peste 18.000 de turişti români, în timp ce în restaurantele din