Si eu sunt copywriter. Si mie imi plac cifrele, numerele, retetele de succes (daca exista asa ceva). Imi plac cele 101 legi absolute ale succesului in afaceri (ca tot citesc/ascult Brian Tracy). Vreau sa aflu cat mai multe despre cele 7+2 metode de facut bani online (care sunt ele, nu stiu). Te-ai prins ce vreau sa spun.
Numerele devin clisee
Marketingul are o problema: daca folosesti o metoda excesiv, isi pierde valoarea. De fapt, daca o folosesti exagerat, poate genera efecte adverse. Am o multime de exemple. Daca ar fi sa ma gandesc la un numar folosit excesiv de marketeri in pricing ca tehnica de promovare a vanzarilor... ar fi cifra 9. De fapt, orice numar care se termina in 9.
Cat costa? 9,99€. 29,90$. Stii povestea. A functionat o perioada... si inca mai este folosit. Sunt curios daca exista cercetari recente despre cat de eficienta mai este cifra 9 in stabilirea pretului.
Bine desteptule, ce pot folosi in schimb?
Cifra 7. Nu prea vezi preturi care se termina in 7, nu? Daca nu vezi, inseamna ca deja esti diferit fata de concureta. Suna stupid? OK. Cat de stupid este sa folosesti cifra 9 inca si acum? Crezi ca clientii s-au prins?
“Bine, dar la 7 nu se prind? De ce tocmai 7?” Doua motive. In primul rand cifrele impare au impact mai mare decat cele pare. Nu ma intreba de ce. Pentru ca asa este facut creierul uman. In al doilea rand, cifra 7 presupune ca ai calculat tu cumva sa-ti dea pretul acela... deci pretul este stabilit corect... nu doar ai pus acolo 9 ca sa fraieresti clientul.
Creierul uman are limitari la capitolul memorie
Chiar daca mintea umana este capabila de multe lucruri fenomenale, are totusi limitari. Una din ele se refera la capacitatea creierului de a procesa, intelege si memora informatia.
Creierul uman proceseaza bucati de informatie in numar de 5... plus