Kahlil Gibran ne prezinta in acest mozaic diferite marturii ale celor care L-au vazut, L-au cunoscut, L-au iubit si chiar si a celor care L-au urit sau L-au tradat. Perspectiva este total diferita de orice scriere biblica sau religioasa, nu citim despre Iisus doar ca despre Mintuitorul, Bunul, Preaslavitul si citim si despre Iisus razvratitul, vazut astfel de Anna, marele preot sau despre Iisus, agitatorul, dupa cum L-a considerat Pilat din Pont. Folosindu-se tehnica perspectivei se incheaga un portret total diferit al lui Iisus decit cel pe care il cunoastem la scoala sau de care suntem invatati acasa de parinti. Kahlil Gibran ne ofera si altceva, cred ca incearca prin aceasta scriere sa fie foarte obiectiv, nici nu-L preamareste pe Iisus, insa nici nu Ii construieste un portret negativ. Eu cred ca scriitorul lasa astfel la latitudinea cititorului sa aleaga ceea ce considera just. Cu toate ca este o carte despre Iisus, nu vad nimic religios in ea, tocmai pentru ca ne ofera aceste opinii variate de la Iisus Fiul lui Dumnezeu si Iisus mincinosul, dupa parerea unora.
Kahlil Gibran ne prezinta in acest mozaic diferite marturii ale celor care L-au vazut, L-au cunoscut, L-au iubit si chiar si a celor care L-au urit sau L-au tradat. Perspectiva este total diferita de orice scriere biblica sau religioasa, nu citim despre Iisus doar ca despre Mintuitorul, Bunul, Preaslavitul si citim si despre Iisus razvratitul, vazut astfel de Anna, marele preot sau despre Iisus, agitatorul, dupa cum L-a considerat Pilat din Pont. Folosindu-se tehnica perspectivei se incheaga un portret total diferit al lui Iisus decit cel pe care il cunoastem la scoala sau de care suntem invatati acasa de parinti. Kahlil Gibran ne ofera si altceva, cred ca incearca prin aceasta scriere sa fie foarte obiectiv, nici nu-L preamareste pe Iisus, insa nici nu Ii construieste un portret negativ. Eu cred ca