Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, candidat al PNL la Primaria Capitalei, a declarat ca prefera sa lege Bucurestii de Otopeni printr-un tren, nu prin metrou, pentru ca este cu aproape un miliar de euro mai ieftin decat metroul pe care il doreste Adriean Videanu. In emisiunea Discutia saptamnii, realizata de Dan Tapalaga si difuzata de HotNews.ro SI BBC, Orban a afirmat ca pe acest traseu exista deja o linie de cale ferata care trebuie doar modernizata. In privinta metroului, el spune ca ar prefera sa indrepte banii spre magistrala 5.
Orban spune ca un tren de suprafata pe traseul pe care este deja o cale ferata nu presupune cheluieli legate de exproprieri sau lucrari complicate.
"Exista doua proiecte. Este proiectul pe care noi l-am finalizat care asigura legatura intre Bucuresti si Otopeni, pe structura actualei linii de cale ferata pe care se face transportul la kerosen, care nu presupune exproprieri, nu presupune sapaturi foarte mari, nu presupune lucrari extrem de complicate si costa 250 de milioane de euro."
In comparatie, Orban sustine ca proiectul metroului propus de Videanu costa 1,2 miliarde de euro.
"Proiectul domnului Videanu, in urma studiului de fezabilitate, costa 1 miliard doua sute de milioane. Prefer sa folosesc celelalte 850 de milioane de euro ca sa fac investitii in tronsonul Drumul Taberei – Universitate si in tronsonul Universitate- Pantelimon, de pe magistrala 5, pentru ca cred ca este mult mai util pentru bucuresteni sa nu risipim banii intr-o legatura care nu este momentul de fata atat de critica, iar investitiile acestea, metroul de pe magistrala 5 sunt fundamentale ca si finalizarea investitiilor de pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Soseaua de centura si de pe tronsonul 1 Mai – Laromet."
Orban: In maxim doi ani voi finaliza retrocedarile
Ludovic Orban a mai facut o primisiune electorala in cadru e