Ca in fiecare an, o parte dintre clientii Electrica au petrecut Pastele „incalziti“ doar de lumina divina a Invierii. Conform estimarilor EVZ, peste 34.000 de consumatori casnici din intreaga tara sunt deconectati lunar de la reteaua de energie electrica, din cauza intarzierilor inregistrate la plata facturii. Anual, companiile de furnizare incaseaza peste 5,6 milioane de euro (suma calculata la un curs de 3,6055 lei/euro) numai din taxele de reconectare pe care le achita rauplatnicii. Aceste taxe variaza intre 40 si 100 de lei, in functie de furnizorul de energie si de conditiile tehnice in care se face reconectarea.
0,4% din clientii Electrica, debransati lunar
La nivelul intregii tari, funizorii de energie au peste 8,53 milioane de consumatori casnici. Cea mai mare societate de distributie si furnizare a energiei electrice, Electrica, ne-a comunicat ca „0,4% (16.400 de clienti - n.r.) din totalul de 4,1 milioane de consumatori ai celor patru filiale (Electrica Muntenia Nord si Sud si Transilvania Nord si Sud) sunt deconectati in fiecare luna“.
„Tarifele pentru lucrarile de reconectare variaza intre 40 si 60 de lei pentru fiecare lucrare, in functie de condi- tiile tehnice in care se face reconectarea“, ne-au mai transmis reprezentant ii Electrica. In Bucuresti, conform informatiilor obtinute de la dispecerat, taxa de rebransare poate fi de 76 de lei pentru un abonat casnic de la bloc si 100 de lei pentru cei care stau la casa.
Potrivit calculelor noastre, Electrica castiga aproximativ 3,5 milioane de euro anual doar din aceste intarzieri la plata facturilor.
Filialele Electrica privatizate (E.ON - Moldova, Enel - Electrica Banat, Enel Electrica Dobrogea si CEZ - Electrica Oltenia), care deservesc peste 4,4 milioane de consumatori casnici, nu ne-au transmis date referitoare la cat castiga din aceste reconectari