Mai multe ziare gratuite internationale se confrunta in ultima perioada cu pierderi financiare de ordinul milioanelor de euro, situatie in care publisherii sunt nevoiti sa isi reevalueze strategia pe urmatorii ani.
Lansat pe piata londoneza anul trecut de News International, cotidianul gratuit thelondonpaper a inregistrat, in primele sale zece luni de existenta, pierderi de aproape 13,5 milioane de euro. Pierderile importante ale ziarului au loc in contextul in care pe piata londoneza circula zilnic circa 1,75 milioane de exemplare de cotidiene gratuite. Intr-o situatie similara se afla si Metro, cel mai mare publisher de ziare gratuite din lume, care a raportat pierderi de 5,6 milioane de euro in primul trimestru al acestui an
. “Conditiile dificile de pe piete precum Spania, Danemarca sau Statele Unite exercita presiuni asupra bugetelor de publicitate si asupra preturilor, dar apelam la actiuni dure de reducere a costurilor care ne ajuta sa atenuam impactul regresului economic”, spune Per Mikael Jensen, directorul executiv al Metro, citat de Wall Street Journal.
Piata din Statele Unite este una care ridica mari probleme publisherului, in conditiile in care a generat pierderi de 2 mil. euro din totalul de 5,6 inregistrat la nivel mondial. In aceste conditii, se ridica serioase intrebari asupra profitabilitatii acestui model de business.
Piet Bakker, profesor de jurnalism in Olanda si unul dintre cei mai cunoscuti experti din sectorul cotidienelor gratuite, a declarat pentru followthemedia.com ca mai multe companii ce sperau ca ziarele gratuite pe care le editeaza vor deveni profitabile in trei ani isi revizuiesc acum previziunile pentru o perioada mai lunga, mai ales daca activeaza pe piete competitive. Bakker spune ca circa 70% din cele 475 de editii de ziare gratuite aflate in acest an pe piata, lansate din anul 2005 s