Comercianţii, agenţiile de turism şi benzinarii sînt marii cîştigători ai afacerilor de Paşte. Românii au cheltui în săptămîna mare peste 200 de milioane de euro pe produse tradiţionale pentru masa de Paşte, dar şi pe pachete turistice şi benzină.
Comercianţii, agenţiile de turism şi benzinarii sînt marii cîştigători ai afacerilor de Paşte. Românii au cheltui în săptămîna mare peste 200 de milioane de euro pe produse tradiţionale pentru masa de Paşte, dar şi pe pachete turistice şi benzină.
Marile lanţuri de magazine, dar şi tarabagii au obţinut profituri-record în săptămîna Paştelui. “Vînzările au crescut faţă de o săptămînă normală cu 30%-50%, în funcţie de magazin şi de localitate”, spune Andreea Mihai, director de marketing Carrefour România. Şi micii comercianţi au avut cîştiguri bune. “Am avut vînzări duble faţă de o perioadă normală”, ne-a declarat Ileana Mărgineanu, comerciant legume-fructe din zona 13 Septembrie, Bucureşti.
Carne. Pentru Paştele din acest an au fost sacrificaţi 3,5 milioane de miei şi iezi, conform statisticilor oferite de Ministerul Agriculturii. Preţul cărnii de miel în carcasă en-detail a oscilat între 18 şi 21 lei/kg, în creştere cu pînă la 30% faţă de anul trecut, cînd preţurile au fost de 15 lei/kilogram. Creşterile se explică prin majorarea preţului cărnii de miel viu la ciobani cu pînă la 20%, de la 7,5 lei în 2007 la 8-9 lei/kilogram anul acesta. Asta înseamnă că afacerile cu miei s-au ridicat la peste 16 milioane de euro, dacă luăm în calcul un miel cu o greutate medie de 9 kilograme şi un preţ de vînzare de 20 lei/kilogram. Plus că în săptămîna de dinaintea Paştelui sînt scoase la vînzare circa 3.500 de tone de carne de pasăre, după cum spune Ilie Van. Dacă considerăm că preţul unui kilogram de pui este de 8 lei, rezultă că au fost cumpărate păsări în valoare totală de circa 7