Nokia domina piata globala de telefoane mobile wireless, insa, in Statele Unite, compania nu a inregistrat, in primul trimestru din acest an, decat o crestere de 7%, cu 2,6 milioane de unitati vandute, fata de cea de 20%, de acum doi ani, potrivit Business Week.
Motivul pentru care Nokia nu este atat de populara pe piata americana se datoreaza faptului ca utilizatorii tehnologiei wireless din Statele Unite folosesc un serviciu numit CDMA, care reprezinta specialitatea producatorilor coreeni de telefoane mobile, Samsung si LG Electronics.
In plus, cei mai mari furnizori wireless din Statele Unite, anume AT&T si Verizon Wireless, domina piata pe aceasta categorie, iar producatorii de telefoane trebuie sa tina pasul cu ei, scrie Business Week.
“Acest lucru a devenit frustrant pentru cei de la Nokia, drept pentru care nu s-au adaptat cerintelor pietei si au avut de pierdut”, a declarat Ross Rubin, analist NPD Group.
Tocmai de aceea, Nokia planuieste elaborarea unui parteneriat cu cei mai importanti furnizori de servicii wireless din SUA, pentru a crea telefoane mobile.
De asemenea, compania si-a mutat oamenii din departamentele de vanzari de la sediul central din Dallas, in orasele in care sunt localizate birourile oficiale ale AT&T si Verizon.
Adaptarea strategiei organizationale a companiei la tendintele locale reprezinta o provocare pentru Nokia, sustin expertii in branduri.
Calitatile care au dus Nokia pe primul loc in alte piete din lume (cum sunt intensitatea procesului inovativ, atentia marita asupra produselor create, design-ul si tehnica), s-ar putea pierde in Statele Unite, din cauza concentrarii pe promovarea serviciilor wireless a telefoanelor mobile.
In prezent, utilizatorii acestei tehnologii trebuie sa vaneze telefoanele mobile Nokia din Statele Unite, mai ales pentru ca Verizon nu are nici un astfel de