Peste 10 targuri de joburi au invadat piata de la inceputul acestui an. In cifre, acest lucru inseamna un efort urias: zeci de angajatori, sute de mii de euro cheltuiti si aproape 20.000 de joburi disponibile. Cine sta in spatele acestui maraton l
Fie ca este vorba de agentii judetene de ocupare a fortei de munca, de firme de recrutare sau de ONGuri, toate aceste organizatii se lupta sa organizeze targuri de joburi. Alaturi de organizatorii evenimentelor, actorii principali in filmele targurilor de locuri de munca sunt vizitatorii, companiile participante si sponsorii. Este profitabil sau nu sa organizezi un targ de joburi? Exista doar castigatori in businessul targurilor de joburi?
"In general, organizatorii targurilor de joburi nu au de castigat financiar de pe urma acestor evenimente, profitul obtinut fiind aproape de 0. Poate doar cei care fac astfel de targuri in incinta facultatilor sa aiba un oarecare profit", spune Bogan Gavrila, directorul de comunicare al JOBfest, targ de joburi desfasurat in prima jumatate a lunii aprilie la Cercul Militar National din Bucuresti.
In absenta unor profituri concrete, implicarea de bani si resurse in organizarea de astfel de evenimente are un castig implicit.
Spre exemplu, in spatele organizatorilor JOBfest se afla trei organizatii nonguvernamentale si compania de resurse umane Perform HR, dedicata recrutarii de tineri profesionisti.
Reprezentantul JOBfest estimeaza ca evenimentele de profil vor deveni rentabile pentru organizatori abia in 2009 si 2010, dupa maturizarea businessului.
"Pentru un organizator, targul de job reprezinta o excelenta ocazie pentru largirea bazei de date in vederea recrutarii", apreciaza Bogdan Gavrila. In consecinta, castigatorul direct al JOBfest este compania Perform HR, care obtine doar in urma a doua zile de targ cateva mii de CVuri, la care