Astra-Uniqa, al noualea jucator din piata asigurarilor, a incheiat primele trei luni ale acestui an cu afaceri de circa 137 de milioane de lei (37,1 mil. euro), in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor preliminare ale companiei.
"Cele mai mari cresteri au fost pe asigurari property (de bunuri - n.r.), de 72%, si pe Casco, de 67%. Inca de anul trecut am inceput sa derulam campanii de promovare a asigurarilor property pentru a stimula vanzarile, avand in vedere ca sunt mai profitabile decat asigurarile auto", a declarat pentru ZF Radu Mustatea, directorul general al Astra-Uniqa.
De altfel, compania de asigurari are un buget de publicitate de peste 2 milioane de euro in acest an, o parte importanta a acestuia fiind alocata asigurarilor property. De asemenea, compania a creat o retea de agenti dedicati vanzarii acestui tip de asigurare.
"In ceea ce priveste cresterea pe auto, aceasta s-a datorat evolutiei pietei, in primul rand a celei de retail, dar ne-am dezvoltat si parteneriatele cu societatile de leasing", explica Mustatea.
Din totalul primelor brute subscrise de Astra-Uniqa in aceasta perioada, 63 mil. lei (17 mil. euro) provin din asigurari de raspundere civila auto obligatorie (RCA), 46 mil. lei (12,5 mil. euro) - din polite auto Casco, restul primelor fiind din asigurari property, de raspundere si alte tipuri. Parteneriatele incheiate cu firme de leasing si banci i-au adus companiei prime brute subscrise de circa 6,8 mil. euro in primele trei luni, adica 18% din totalul afacerilor.
Printre companiile de leasing cu care lucreaza asiguratorul se numara Raiffeisen Leasing, Porsche, Italo-Romena, VB Leasing, RCI, MKB Romexterra, Eurial, Total, Piraeus sau Credit Europe Leasing.
Astra-Uniqa si-a propus sa isi dezvolte in acest an activitatea de asigurari de viata, care are inca o pondere foarte redusa