Piesa „Portretul Doamnei T“, scrisă de Ana-Maria Bamberger special pentru marea actriţă, se joacă la ArCuB marţi, pe 6 mai. Sursa: Vlad Stănescu
Eîntuneric, se aude Leonard Cohen şi un sunet uşor de baston. Doamna T intră, se aşază pe fotoliu, îşi toarnă whisky într-un pahar şi se lasă „vrăjită“ de muzică. Sună la uşă. Mult, insistent. A venit un tânăr domn să-i facă portretul. De aici, dialogul spumos, naturaleţ ea interpretării şi vocea de neegalat a marii actriţe te pătrund şi-ţi dau senzaţ ia că priveşti pe gaura cheii o scenă din sufrageria doamnei Olga Tudorache.
Piesa, pusă în scenă de Liana Ceterchi, pe textul Anei-Maria Bamberger, a avut mai întâi premiera radiofonică, în noiembrie 2006, după care s-a plimbat la Tel Aviv, a fost premiată de UNITER în aprilie anul trecut şi i-a adus Olgăi Tudorache Premiul de Excelenţă „Omul anului 2006“.
„Cu adevărat povestea mea“
„Portretul Doamnei T“ este a treia piesă scrisă de Ana-Maria Bamberger pentru Olga Tudorache, după „Noiembrie“ şi „Peşte cu mazăre“ - piesă care se joacă la Teatrul Metropolis.
„O potrivire de dincolo de ceea ce poţi explica simplu în cuvinte şi care nu încetează să ne mire, uneori cu oarecare spaimă, dar, mai ales, cu mereu surprinzătoare bucurii“, spune Bamberger despre colaborarea cu marea actriţă. Olga Tudorache e de aceeaşi părere, iar de data aceasta nu s-a mai simţit într-un rol. „Piesa aceasta este cu adevărat povestea mea. Nu am jucat nicio clipă un personaj pentru că nu era nevoie“, mărturiseş te Doamna T, îndemnându-i pe cei care vor să ştie ceva despre ea să vină s-o vadă jucând.
Chiar dacă naturaleţea actriţei face ca personajul să treacă dincolo de scenă, vocea sufleurului, care s-a auzit destul de clar la prima reprezentaţie, o duce pe Doamna T înapoi în apartamentul ei din Bucureşti. Momentele de tandreţe,