Compania Tymbark Maspex Romania mizeaza pe o crestere a profitului in acest an, dupa ce in 2007 a inregistrat prima scadere din ultimii patru ani.
Anul trecut, producatorul sucurilor Tymbark si al produselor instant La Festa a inregistrat un profit de 3,4 milioane de lei (un milion de euro), aproximativ un sfert din valoarea raportata pe 2006, de 15,1 mil. lei (4,3 mil. euro).
"Aceasta scadere se datoreaza mai multor factori, si anume: deprecierea monedei nationale (in special incepand cu al treilea trimestru din 2007) si alocarea unor bugete importante ale companiei pentru strategiile de marketing implementate anul trecut", a afirmat Krzysztof Grabowski, presedintele Tymbark Maspex Romania.
Afacerile companiei si-au accelerat cresterea in ultimul an, inregistrand un avans de 29% in 2007 fata de perioada anterioara, pana la 190 mil. lei (57 mil. euro), potrivit datelor comunicate de subsidiara locala a grupului polonez Maspex.
Anul trecut, producatorul a intrat pe segmentul bauturilor still drinks (sucuri plate cu continut de fruct sub 25%) cu Tymbark Cool, dupa investitii de circa 7 mil. euro in linii de imbuteliere a bauturilor racoritoare necarbonatate la PET. In acest an, compania a intrat cu un al doilea brand (Tedi) pe still drinks, vizand un subsegment foarte slab dezvoltat la nivel local, cel al sucurilor pentru copii.
Strategiile de dezvoltare ale Tymbark Maspex pe still drinks, care reprezinta circa 80% din piata bauturilor racoritoare necarbonatate, vizeaza atingerea unei cote de piata de 15% pe acest segment pana la finele anului in curs. Compania nu a comunicat valoarea bugetului de promovare pentru sucuri pe anul trecut. Tot in 2007, producatorul a intrat pe segmentul ice tea (ceai gata-preparat), una dintre cele mai dinamice categorii de pe piata racoritoarelor, cu brandul Tymbark.
Tymbark Maspex este lider pe se