Canalul public a difuzat în primele trei luni ale acestui an un volum brut de reclame de 1,06 milioane euro, cu 186% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007 Plutonul fruntaş al
Canalul public a difuzat în primele trei luni ale acestui an un volum brut de reclame de 1,06 milioane euro, cu 186% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007
Plutonul fruntaş al radiourilor care au atras cel mai mare volum de publicitate, în primul trimestru al anului, este format din Kiss FM, Radio 21, Europa FM şi Pro FM. Cei mai activi clienţi publicitari pe piaţa radio au fost operatorii de telefonie mobilă, hipermaketurile şi producătorii auto.
În primele trei luni ale acestui an, volumul brut de publicitate investit în piaţa de radio s-a ridicat la 26,6 milioane de euro, conform monitorizărilor Alfa Cont (calculat pe tarifele-listă). Principalele reţele comerciale de radio şi canalul public Radio România Actualităţi au difuzat în total 103.734 de spoturi publicitare. Volumul brut este cu 35% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, numărul de inserţii a crescut cu 5.203.
Creşterea importantă a volumului brut de publicitate (fără ca numărul de spoturi să cunoască o majorare substanţială) arată "o dezgheţare" a bugetelor alocate radiourilor, dar şi o scumpire a preţurilor de vânzare a spaţiilor de publicitate (tarifele-listă).
Volumul net cheltuit în publicitatea radio (aplicând un discount mediu pentru întreaga piaţă) poate fi estimat la 17 milioane de euro. Spre deosebire de primul trimestru al anului 2007, consumul real de publicitate radio (bani intraţi în piaţă) s-a înviorat în acest an, tot mai mulţi clienţi comerciali preferând acest suport de promovare, ieftin şi cu impact mare mai ales în cazul promoţiilor.
Kiss FM conduce detaşat în monitorizări
Topul celor cinci radiouri