Jocul "Grand Theft Auto 4" s-a pus in vanzare marti, 29 aprilie, fanii facand coada inca de la miezul noptii pentru a putea cumpara primele copii ale jocului de actiune. Acesta a fost clasificat drept o capodopera a brutalitatii si satirei, echivaland cu seria filmelor "Nasul".
Comercianti precum GameStop Corp si Besy Buy Co Inc au primit comenzi pentru joc cu mai multe saptamani inainte de lansarea acestuia. Multe magazine si-au deschis usile marti, incepand cu miezul noptii, pentru a-i caza pe fanii dornici de a pune primii mana pe un exemplar al jocului, informeaza Reuters.
Lansarea de astazi a "Grand Theft Auto 4" se asteapta a fi cel mai important eveniment de entertainment al anului, producatorii estimand incasari de circa 400 de milioane de dolari in primele saptamani de comercializare. Vanzarile GTA 4 le-ar putea depasi pe cele ale jocului "Halo 3", lansat anul trecut de catre Microsoft.
Intr-unul din magazinele GameStop din Manhattan, doi fani infocati - John Alba si Emmanuel Lorenzo - au stat ore in sir la o coada interminabila, pentru a-si cumpara jocul. "Te ajuta sa evadezi din realitate", spune Alba. "Jocul acesta are de toate - sex, droguri, masini, bani...tot ce vrei", mai spune acesta.
Personajul principal al GTA 4 este un imigrant est-european care vinde droguri, impusca politisti si loveste prostituate, asta inainte de a se inscrie intr-o grupare criminala.
Fanii avizi precum Lorenzo par foarte entuziasmati de ceea ce ofera jocul, dar doar in realitatea virtuala. "Violenta este ca si sexul. Se vinde. Imi place violenta, dar doar in jocuri, nu si in viata reala", spune Lorenzo.
New York Times clasifica Grand Theft Auto 4 drept o "satira culturala deghizata intr-un joc distractiv, dar care este in acelasi timp violent, inteligent, profanator, captivant, respingator si viclean".
@N