Furnizorii de energie electrică au venituri inclusiv din taxele de reconectare. Clienţii rău-platnici au de achitat între 40 şi 100 de lei. Sursa: Reuters
Ca în fiecare an, o parte dintre clienţii Electrica au petrecut Paştele „încălziţi“ doar de lumina divină a Învierii. Conform estimărilor EVZ, peste 34.000 de consumatori casnici din întreaga ţară sunt deconectaţi lunar de la reţeaua de energie electrică, din cauza întârzierilor înregistrate la plata facturii. Anual, companiile de furnizare încasează peste 5,6 milioane de euro (sumă calculată la un curs de 3,6055 lei/euro) numai din taxele de reconectare pe care le achită răuplatnicii. Aceste taxe variază între 40 şi 100 de lei, în funcţie de furnizorul de energie şi de condiţiile tehnice în care se face reconectarea.
0,4% din clienţii Electrica, debranşaţi lunar
La nivelul întregii ţări, funizorii de energie au peste 8,53 milioane de consumatori casnici. Cea mai mare societate de distribuţie şi furnizare a energiei electrice, Electrica, ne-a comunicat că „0,4% (16.400 de clienţi - n.r.) din totalul de 4,1 milioane de consumatori ai celor patru filiale (Electrica Muntenia Nord şi Sud şi Transilvania Nord şi Sud) sunt deconectaţi în fiecare lună“.
„Tarifele pentru lucrările de reconectare variază între 40 şi 60 de lei pentru fiecare lucrare, în funcţie de condi- ţiile tehnice în care se face reconectarea“, ne-au mai transmis reprezentanţ ii Electrica. În Bucureşti, conform informaţiilor obţinute de la dispecerat, taxa de rebranşare poate fi de 76 de lei pentru un abonat casnic de la bloc şi 100 de lei pentru cei care stau la casă.
Potrivit calculelor noastre, Electrica câştigă aproximativ 3,5 milioane de euro anual doar din aceste întârzieri la plata facturilor.
Filialele Electrica privatizate (E.ON - Moldova, Enel - Electrica Banat, Enel