Consultanti financiari romani din domeniul vanzarilor de asigurari de viata nu sunt suficient de bine pregatiti, considera Philip Green, CEO pe Europa, Africa si Orientul Mijlociu al asociatiei companiilor de servicii financiare si de asigurari de viata LIMRA International.
"Cred ca Romania poate avea de castigat foarte mult daca persoanele specializate in vanzarea de asigurari vor intelege ca au nevoie sa parcurga o etapa de formare profesionala", apreciaza Green. Oficialul Limra este de parere ca piata asigurarilor din Romania este lipsita de maturitate, mai ales in zona de dezvoltare de produse. "Totusi, recenta reforma din domeniul pensiilor (pilonul II - n.r.) a aratat ca in Romania exista o preocupare pentru economisire, iar de acest lucru ar trebui sa profite companiile autohtone de asigurari", afirma Green.
Compania de training si consultanta Ascendis, unul dintre cei mai mari jucatori din domeniu, a semnat un parteneriat cu LIMRA. Prin intermediul acestui acord, Ascendis va livra programe de training destinate profesionalizarii consultantantilor financiari. "Vrem sa profitam de agentii care au vandut pensii obligatorii si sa-i invatam sa vanda si altceva", spune Costea Dumitrescu, partener si cofondator al Ascendis.
Patru dintre consultantii seniori ai companiei de consultanta si training au trecut printr-o etapa de formare profesionala cu LIMRA pentru a se familiariza cu produsele organizatiei.
"Pentru inceput, pentru clientii autohtoni va fi disponibil un program de training format din patru module, fiecare modul avand o durata de o saptamana. Costul unui modul/persoana va fi intre 300 si 500 de euro. Pentru a acoperi eficient cele patru module este nevoie de 12-18 luni, dupa care un simplu vanzatori de pensii obligatorii poate deveni consultant", mentioneaza Costea Dumitrescu.
Partenerul Ascendis este de parere ca cei patru c