Construcţiile de locuinţe şi birouri duc la creşterea cererii de electrocasnice realizate "pe comandă" Conform jucătorilor din domeniu, produsele electrocasnice incorporabile reprezintă
Construcţiile de locuinţe şi birouri duc la creşterea cererii de electrocasnice realizate "pe comandă"
Conform jucătorilor din domeniu, produsele electrocasnice incorporabile reprezintă circa 10% din piaţa de electrocasnice. Există o nouă tendinţă în preferinţele românilor, aceea de a îmbina dimensiunea funcţională a acestor produse cu cea estetică, mai ales pentru cei care se mută în locuinţe noi.
Spaţiile mici, dar şi cele largi sunt mobilate adesea pe comandă, pentru a fi cât mai utile posibil. Astfel, mai ales pentru bucătării, produsele incorporabile sunt la mare căutare, la sfârşitul anului 2007, această piaţă cifrându-se în jurul valorii de 30 milioane de euro, conform estimărilor lui Valeriu Cobaschi, directorul general al Franke România, furnizor de produse exclusiv incorporabile. El estimează pentru 2008 o cifră de afaceri în creştere pe acest segment, de 50-55 milioane de euro.
Per ansamblu, piaţa produselor electronice şi electrocasnice se va cifra la 1,1 miliarde de euro în 2008, iar cea a produselor frigorifice, la 200 milioane de euro, a estimat, recent, Petronius Secăreanu, directorul adjunct al distribuitorului de electrocasnice Marlevi.
"Segmentul produselor premium şi cel de nişă vor cunoaşte creşteri mai mari decât cele ale pieţei", a mai afirmat directorul adjunct al Marlevi. Piaţa românească de frigidere este dominată, în proporţie de 75%, de mărci precum Arctic, Indesit, Zanussi, Wirlpool.
Noua modă - "bucătăriile americane"
Optimismul legat de faptul că ponderea echipamentelor incorporabile de bucătărie va ajunge la 50% se justifică prin speranţa jucătorilor că se vor da în folosinţă foarte multe locuinţe noi. "De