Bill Wrigley, presedintele celui mai mare producator american de guma de mestecat, a incercat sa faca lucruri mari, insa niciodata nu a dat lovitura cu adevarat. Acum, cu banii miliardarului Warren Buffet, compania sa face parte din cel mai mare producator de dulciuri din lume, scrie publicatia BusinessWeek.
In 1999, cand William Wrigley Jr. (foto) a preluat controlul companiei care ii poarta numele, acesta si-a propus sa dezvolte, catre alte orizonturi, afacerile cu guma de mestecat. In 2002, a facut o oferta de preluare indrazneata, de 12 miliarde de dolari, catre compania rivala Hershey Foods.
Dupa ce a investit masiv intr-un centru de dezvoltare din Chicago, Wrigley a cumparat companiile Life Savers si Altoids de la gigantul alimentar Kraft Foods, in urma unei tranzactii de 1,5 miliarde de euro.
In ciuda eforturilor depuse, planurile lui Wrigley nu au avut mare success. Conducerea Hershey i-a respins oferta de preluare, centrul de dezvoltare nu a reusit sa inoveze portofoliul de produse, iar analistii de pe Wall-Street sunt de parere ca a platit prea mult pentru compania Altoids.
In 2006, Wrigley a renuntat la pozitia de CEO, in favoarea fostului sef de la Nike, William Perez, ramanand in continuare presedintele companiei. Insa anul trecut, compania rivala britanica Cadbury Schweppes a reusit sa-i micsoreze cota de piata prin lansarea gumelor de mestecat Trident si Dentyne, iar vestile analistilor de pe Wall-Street nu sunau prea bine pentru anul acesta.
Inevitabilul s-a produs
In aceste conditii, Wrigley nu a prea putut refuza oferta venita din partea lui Buffet pe 11 aprilie. Dupa doua saptamani de negocieri intense, Wrigley a acceptat sa-si vanda compania pentru 22 de miliarde de dolari. Tranzactia face ca Mars – producatorul brandurilor de dulciuri M&M’s si Snickers, sa inregistreze, anual, vanzari totale de 27,4 miliarde de