Cotele de piaţă ale producătorilor din Germania au scăzut în primele trei luni ale acestui an cu valori cuprinse între 0,2% şi 0,6% la nivel european, numai Mercedes reuşind să îşi păstreze poziţia. Industria auto europeană este împărţită în acest moment între doi poli de forţă ca urmare a propunerii Comisiei Europene (CE) de a reduce emisiile de dioxid de carbon. Principalii exponenţi ai celor două tabere, Franţa şi Germania, nu par să ajungă la un compromis care
Cotele de piaţă ale producătorilor din Germania au scăzut în primele trei luni ale acestui an cu valori cuprinse între 0,2% şi 0,6% la nivel european, numai Mercedes reuşind să îşi păstreze poziţia.
Industria auto europeană este împărţită în acest moment între doi poli de forţă ca urmare a propunerii Comisiei Europene (CE) de a reduce emisiile de dioxid de carbon. Principalii exponenţi ai celor două tabere, Franţa şi Germania, nu par să ajungă la un compromis care să permită adoptarea în această vară a unui plan de măsuri pentru micşorarea volumului gazelor cu efect de seră. În timp ce producătorii francezi susţin o adoptare cât mai rapidă a noilor norme, care prevăd impunerea unei limite de 120 gCO2/km, nemţii încearcă o prelungire a termenului, în principal din cauza echipării maşinilor produse de ei cu motoare puternice, care au emisii ridicate. Deşi motivaţia oferită de oficialii companiilor germane este legată de ciclurile de producţie sau, mai exact, de faptul că cel puţin 60% din maşinile care vor fi comercializate în 2012 se află deja în diferite faze de cercetare şi nu mai pot fi modificate, cifrele dezvăluite într-un raport al companiei de consultanţă JATO Dynamics sunt extrem de interesante. Publicat săptămâna trecută, comunicatul relevă faptul că Fiat a devenit, în 2007, „liderul competiţiei în producerea de maşini cu emisii reduse de CO2“, iar topul „ecologiştilor“