De la media şi publicitate la producţie de vagoane. De la TV şi radio la boghiuri şi material rulant. De la 100 la 700 de milioane de euro. Cristian Burci îşi pregăteşte intrarea în clubul miliardarilor autohtoni. Controversat şi enigmatic, nu iese în public prea des şi şi-a legat numele de afaceri în media şi publicitate, de posturile Prima TV şi Kiss FM şi agenţia Graffiti, dar şi de prietenia cu Miron Mitrea, de care nu s-a dezis niciodată. Însă, adevăratele afa
De la media şi publicitate la producţie de vagoane. De la TV şi radio la boghiuri şi material rulant. De la 100 la 700 de milioane de euro. Cristian Burci îşi pregăteşte intrarea în clubul miliardarilor autohtoni.
Controversat şi enigmatic, nu iese în public prea des şi şi-a legat numele de afaceri în media şi publicitate, de posturile Prima TV şi Kiss FM şi agenţia Graffiti, dar şi de prietenia cu Miron Mitrea, de care nu s-a dezis niciodată. Însă, adevăratele afaceri ale lui Cristian Burci sunt în cu totul alt domeniu, cel al producţiei de vagoane şi material rulant, transporturi şi leasing de echipament feroviar. Peste câţiva ani, probabil că vom avea de-a face cu încă un miliardar român care conduce o afacere multinaţională. În acest moment, potivit evaluărilor pieţei, Internaţional Railway Systems valorează aproximativ 700 de milioane de euro.
Grupul IRS, pornit în 2002 prin achiziţionarea fabricii de vagoane MEVA din Turnu-Severin - are în prezent patru linii de business: proiectare şi producţie de material rulant feroviar (IRS), servicii de transport (Servtrans), servicii de leasing şi mentenanţă (Rail Express) şi design şi producţie de nave maritime (Severnav). A încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 300 de milioane de euro - o creştere de peste 500% faţă de 2005 - iar pentru acest an estimările indică venituri